Ambassadeur ild care foundation: ‘zo vader, zo zoon’

Thomas van der Graaf aarzelde geen moment toen hij de kans kreeg met een pitch op zijn werk een lans te breken voor een goed doel. Dat zou zonder twijfel de ild care foundation worden. Hij heeft daar een bijzondere band mee. Bovendien kon hij hier een prijs mee winnen. Hij won en de stichting ontving van het bedrijf  ‘the Hup’ maar liefst € 4000! Proficiat Thomas en natuurlijk heel erg bedankt!

Op dit moment (december 2020) is Thomas van der Graaf werkzaam bij The Hup. The Hup is een thuis- en uitvalsbasis voor professionals waar meerdere organisaties werken met allemaal een eigen vakgebied binnen een eigen markt. Alle bedrijfsonderdelen zijn ontstaan vanuit de drang naar ondernemen. Want bij The Hup houden ze van ondernemen en daarom stimuleren ze dit graag! Het is een bedrijf dat jonge professionals in Finance een functie aanbiedt bij grote banken en verzekeraars. The Hup (de ‘p’ staat voor ‘people’) zet zich niet alleen in voor professionals op de arbeidsmarkt, maar heeft ook een uitgebreid duurzaam-, of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) beleid. Men verstaat hieronder zodanig ondernemen dat de aandacht voor milieu, sociaal-ethische en winst gebalanceerd is en afgestemd is op de verwachtingen van de stakeholders (belanghebbenden) van de onderneming. MVO is een integrale visie op ondernemerschap, waarbij het bedrijf waarde creëert op economisch (profit), ecologisch (planet) en sociaal (people) gebied. MVO is verankerd in alle bedrijfsprocessen. Bij iedere bedrijfsbeslissing wordt een afweging gemaakt tussen verschillende stakeholder-belangen: de belangen van betrokken personen, bedrijven en organisaties. MVO is maatwerk, het is een proces en geen eindbestemming. Er wordt door de onderneming gezocht naar haalbare stappen om de maatschappelijke verantwoordelijkheid vorm te geven.

The Hup stelt jaarlijks een budget ter beschikking om te doneren aan goede doelen waar haar werknemers achter staan. Om een keuze te maken welk goed doel gesteund mag worden, wordt er elk jaar een pitch gehouden door werknemers die dit zien zitten en een goed doel in het zonnetje willen zetten. Thomas deed in 2020 mee voor de ild care foundation  en heeft gewonnen! Hij heeft in zijn pitch beschreven waarom hij het zo belangrijk vond om juist dit goede doel te steunen. Hij vindt dat de stichting oog heeft voor het individu en verhalen van patiënten erg persoonlijk brengt. Het is geen stichting die miljoenen patiënten representeert, maar juist een stichting die een op een met haar patiëntencontact heeft.
Je voelt je daar als patiënt gehoord.
Zo vertelde hij het verhaal van Anton, die te horen had gekregen dat hij longfibrose had. Ook werd hem op dat moment verteld dat hij waarschijnlijk nog slechts vijf jaar te leven had. Dat is inmiddels 12 jaar geleden. De oorzaak van de longfibrose bij Anton was onbekend. Het is een aandoening die vooralsnog niet te genezen is. Ondanks al deze tegenslagen, staat hij positief in het leven, blijft optimistisch en zijn lijfspreuk is: ‘je bent meer dan je ziekte’ (zie advertentie uit 2016). U zult zich wellicht afvragen waarom dit verhaal Thomas zo raakt? Anton is de vader van Thomas. Bovendien is Anton ambassadeur van de ild care foundation .

‘Mijn dank gaat uit naar het ild care foundation  voor het goede werk dat ze doen, en naar The Hup voor de mooie donatie die richting de stichting komt. Ik weet zeker dat dit goed gebruikt kan worden.’ Aldus Thomas van der Graaf.

             

De ild care foundation dankt Thomas voor zijn inzet en feliciteert hem met de winst van de pitch in 2020. We kunnen mensen zoals hij heel goed gebruiken om onze doelen te verwezenlijken.

Zie ook:

De video van de pitch: https://www.youtube.com/watch?v=U89oy7OdZEc

Wat doet de ild care foundation?: https://www.youtube.com/watch?v=lx6DzrBU6O4

Wilt u naar aanleiding van dit bericht de ild care foundation steunen?
Dat kan, volg deze link.

Comments are closed

STYLE SWITCHER

Header Style

Accent Color